søndag den 18. december 2011

Se vores juletræ billed-spam

Børnene pyntede træet i går
og jeg har lært mig selv gennem årene, ikke at gå og rette på det
så nu hænger nyt og gammelt,
pynt vi selv har lavet, købt og gaver
og pryder træets grene
Jeg elsker alle de historier og minderne, som gemmer sig bag hvert et enkelt stykke pynt
Hvornår jeg/vi lavede det, hvem jeg/vi var sammen med o.s.v.
Og jeg er ligeglad med om pynten matcher i farve eller stilart.....
Jeg vil hellere have det lidt skørt og fjollet
Se vores julestjerne
Den lavede min mand og jeg for snart 14 år siden, da vi skulle holde vores først Jul sammen, og den er med os endnu
Det glæder mig hvert år at pakke den ud af julepyntskassen:))
Hvordan ser dit træ ud i år???
















13 kommentarer:

  1. Det er da så fint et familietræ I har der :-) Sød historie om stjernen. Jeg har også opgivet kampen om et perfekt juletræ i én farvenuance og det er faktisk helt okay :-) Rigtig god jul.

    SvarSlet
  2. Sikke et smukt træ...mange fine detaljer. I LIKE:-)
    Kh. Malene

    SvarSlet
  3. Uha det ser hyggeligt ud. Fede detaljer. Lige min smag

    SvarSlet
  4. Hvor er det fint og hyggeligt med blandingen af nyt og gammelt :o)

    SvarSlet
  5. Sikke en fint og ikke mindst personligt juletræ! Ligesom det skal være!

    SvarSlet
  6. Rigtig skønt juletræ - er vild med blandingen af nyt og gammelt - lige som det skal være ;)

    Skøn side du har, er straks hoppet med som fast læser ;)

    SvarSlet
  7. SKØNT. Jeg elsker at se andres juletræer netop fordi det fortæller så meget om den familie der har pyntet træet. Lige nu er vores pyntet med strømper og bamser og jeg tror det fortæller at der bor en fræk nisse i vores familie. Senere skal der nu nok komme en vrimmel af nyt og gammelt, købt og hjemmelavet.

    Hav en dejlig dag.

    SvarSlet
  8. Dejligt træ.
    Sådan har jeg det også med pyntningen, som drengene ofte sørger for - også selvom de nu er temmelig voksne :-); hellere skørt og fuld af minder end stilrent.
    God jul.

    SvarSlet
  9. Sjovt og farverigt træ, I har - vores juletræ er ikke pyntet endnu, men står klar udenfor, det er meget anderledes end jeres, jeg har også nogle ting, som jeg har fået i tidens løb, nogle træting, nogle små hæklede røde hjerter fra henholdsvis min farmor og min svigermor, vi har levende lys på i lyseholder fra Georg Jensen, dem har jeg i tidens løb fået i fødseldagsgave af min søster - og så er der guld og sølv kugler på :-)

    SvarSlet
  10. Skønt, Stine. Jeg er vild med den grønne tylkugle!

    Vi har ikke fået vores grønne træ ind endnu - men vi har et stort, hvidt plastictræ fyyyyyyyldt med alverdens farver stående i tv-stuen indtil det rigtige gør sin entre.

    SvarSlet
  11. Så skønt det ser ud... man kommer jo i total julestemning :)

    SvarSlet
  12. Jeg synes, det er RIGTIG fint. Hjemme hos os får børnene også lov til at pynte træet, og jeg retter heller ikke på dem. Synes det bliver et super fint juletræ hvert år, og at de er rigtig dygtige. Og hjemmelavet julepynt er nemlig som du siger noget ganske særligt. Der er jo en historie gemt bag hvert enkelt stykke julepynt. Elsker det simpelthen:-)

    SvarSlet
  13. Vores er meget traditionelt rødt og guld. Jeg har lavet nogle af tingene andre har jeg fået. Der er ikke en eneste farvestrålende børneting på (jeg ved det, jeg er en forfærdelig mor) og det bliver pyntet af nissen om natten til d. 24. Sådan har det været altid (i mit hjem) og det er ganske vist, min storebror har selv set nissen stå i en stol og sætte stjernen på.
    Glædelig jul til dig og din familie - og jeres flotte juletræ.

    SvarSlet